Veelgestelde vragen

1. Welke trainingen worden er aangeboden bij tc Atalanta?
Wij bieden de volgende trainingen aan:
– Wintertraining voor junioren
– Wintertraining voor senioren
– Zomertraining voor junioren
– Zomer training voor senioren
– Training voor G-tennissers
Klik hier om per trainingsvorm informatie terugvinden.

2. Wat zijn de kosten voor een training?
Ieder trainingsseizoen worden de kosten opnieuw bepaald.
Kosten jeugdtraining, klik hier
Kosten seniorentraining, klik hier

3. Hoe worden de kosten geïnd?
De kosten voor de training worden middels een automatische incasso in maximaal twee termijnen geïnd. Indien men via bankoverschrijving wenst te betalen dan is dit ook mogelijk. Het bedrag dient dan in een keer overgemaakt te worden.

4. Hoeveel trainingen zijn er?
De wintertraining bestaat uit 20 trainingen (indoor) en 16 trainingen (outdoor). De zomertraining bestaat uit 17 trainingen.

5. Waar worden de lessen gegeven?
De wintertrainingen worden op twee locaties gegeven, te weten Racketcentrum Houten (indoor) en tc Atalanta (outdoor). De zomertrainingen worden op tc Atalanta gegeven.

6. Hoe schrijf ik mij in voor de training?
De inschrijving voor de training wordt per mail en in de nieuwsbrief van tc Atalanta aangekondigd. Vervolgens kun je via de website van WeTennis Tennisschool het inschrijfformulier online invullen.

7. In hoeverre word er rekening gehouden met mijn voorkeuren qua trainingstijden en dagen?
Op het inschrijfformulier kun je aangeven welke dagen en tijden je beschikbaar bent. De trainers zullen bij de indeling van de groepen zoveel mogelijk rekening houden met eenieders voorkeur en dit lukt ook bijna altijd. Helaas kunnen we dit niet op voorhand garanderen. Mocht het niet lukken om je op een tijd in te delen die je als beschikbaar hebt aangegeven dan proberen we altijd contact met je op te nemen om te bekijken of we een andere mogelijkheid kunnen vinden.

8. Hoe wordt de samenstelling van een trainingsgroep bepaald?
Nadat alle inschrijvingen binnen zijn gekomen, zullen de trainers de groepen gaan samenstellen. Hierbij wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met speelsterkte en voorkeuren van leden.

9. Hoe lopen de trainingsseizoenen?
De zomertraining start ieder jaar begin april en loopt tot eind september. De wintertraining voor de senioren start begin oktober en eindigt medio maart.

10. Wie zijn de trainers bij WeTennis Tennisschool ?
Onze trainers stellen zich graag hier aan je voor.

11. Kan ik een voorkeur uitspreken voor een trainer?
De trainers hebben onderling afspraken gemaakt over wie welke trainingsgroepen verzorgd. Zo is de ene trainer voornamelijk voor de jeugd en is de andere trainer voornamelijk trainer van de senioren en de selectie. Het is mogelijk om een voorkeur uit te spreken. Dit kan je aangeven in het opmerkingenveld bij de inschrijving.

12. Vanaf welke leeftijd kan mijn kind trainen?
Kinderen vanaf 4 jaar kunnen starten met tennistraining. Hier maken de kinderen op speelse wijze kennis met tennis.

13. Wanneer is de definitieve indeling van de training bekend en hoe wordt deze gecommuniceerd?
Het streven is om ongeveer twee weken, doch uiterlijk 1 week, voor de start van de training de definitieve indeling bekend te maken. De indeling zal naar alle leden die zich hebben aangemeld voor de training afzonderlijk gemaild worden.

14. Hoe meld ik mij af voor een training?
Het beste kun je je afmelden bij de trainer zelf. De trainers zullen aan het begin van de training hun mobiele nummer geven. Je kunt je ook altijd via email afmelden; info@wetennis.nl

15. Wanneer kom ik in aanmerking voor de selectie?
De trainers houden in de gaten wie ze mogelijk geschikt vinden om onderdeel uit te maken van de selectie. Dit wordt vervolgens overlegd met de Technische Commissie. Een uitnodiging voor de selectie zal altijd vanuit de Technische Commissie komen.

16. Hoe weet ik of een training doorgaat vanwege slechte weersomstandigheden
Indien de training niet doorgaat vanwege de weersomstandigheden zal de trainer contact opnemen. Daarnaast kondigen wij dit ook via onze facebook pagina aan. Deze les wordt dan op een later moment ingehaald.

Indien de les al gestart is en halverwege afgebroken moet worden vanwege het weer zal deze les niet meer ingehaald worden.

17. Hoe meld de trainer zich af?
Uiteraard kan het ook voorkomen dat de trainer zich moet afmelden. Indien de andere trainer ook niet beschikbaar is om de les over te nemen, zal de trainer telefonisch contact opnemen.

18. Kan ik een invaller sturen als ik niet kan trainen?
Indien je een keer niet kunt trainen, is het soms – in overleg met de trainer- mogelijk om een vervanger te sturen. Afhankelijk van het niveau van de vervanger bepaalt de trainer of dit wenselijk is of niet.

19. Ik krijg een blessure en kan niet meer verder trainen. Wat dan?
Uiteraard is het heel vervelend als je geen gevolg meer kunt geven aan de trainingen vanwege een blessure. Helaas is het zo dat je geen geld terug kunt krijgen. Maar zodra je weer fit bent proberen de trainers altijd te organiseren dat je extra kunt mee doen met een training van een andere groep. In overleg met de trainer kan eventueel een vervanger worden gestuurd.

20. Ik heb een klacht over de training. Bij wie kan ik terecht of waar melden?
We hopen natuurlijk dat iedereen tevreden is over de training, maar mocht dit onverhoopt toch niet zo zijn en kom je er niet uit met de trainer, kun je een klacht sturen naar info@wetennis.nl. De klacht wordt dan in behandeling genomen en wij zullen persoonlijk contact met je opnemen.
Wij staan daarnaast ook altijd voor nieuwe ideeen of suggesties open. Deel deze ook met ons!